TELEKUNG UNTUK PUTERI

Sunday, March 1, 2009

Pengenalan

ASSALAMUALAIKUM

SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA.

Minat terhadap jahitan timbul lambat dalam hidup saya. Baju kurung yang pertama saya jahit ketika umur saya 36 tahun. Mama dan nenek saya sangat berbakat dalam bidang jahitan jadi bak kat perpatah 'kemana tumpahnya kuah jika tidak ke nasi'.
Minat saya lebih kepada merekacipta item yang comel2. Kain perca dan reja buat saya teruja. Otak akan ligat berfikir apa yang boleh dibuat dengan kain perca.
Beberapa tahun lalu saya jahit beg pensel menggunakan kain perca dari baju kurung. Guna zip yang berwarna warni. Menarik, tak payah beli beg pensel untuk anak anak. Banyak juga dapat dijual melalui kedai buku di sekolah anak.
Apalagi yang saya pernah jahit..ya..beg sandang untuk kelas mengaji. Pilih kain yang agak tebal macam kain jeans atau seluar.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...