TELEKUNG UNTUK PUTERI

Thursday, August 4, 2016

KELAS JAHIT TELEKUNG BERSAMA TELEKUNG PROJECT DI SIEM REAP KEMBOJA..HARI KELIMA 26/7/16






























Hari kelima.

Seawal 4.40 pagi kami keluar dari apartment menuju ke Angkor Wat. Di sini waktu Subuh ialah 4.30 pagi.

Apa ada di Angkor Wat..?

Kuil kuil lama berusia ribuan tahun katanya menjadi daya tarikan pelancong asing.

Bagi kami, tujuan utama ialah melihat matahari terbit pada pukul 6 pagi.

Sampai di bangunan yang menjual tiket dan hari masih gelap. Ruang parking penuh dengan van dan tuk tuk. Pengunjung perlu membeli tiket dahulu kemudian akan dibawa ke kawasan berhampiran Angkor Wat. 

Harga tiket ialah USD20 untuk lawatan sehari dan USD 40 untuk 3 hari. Ambil gambar dan kita diberi tiket masuk dengan gambar kita di tiket tersebut.  Tiket masih dalam simpanan untuk kenangan, lupa nak ambik gambar.

Ketika kami sampai di perkarangan Angkor Wat sudah beratus pelancong menunggu di tepi tasik yang banyak pokok teratai.  Cuaca agak mendung dah harapan untuk melihat matahari terbit agak tipis. 

Pukul 6 pagi, awan mendung.

Kami buat keputusan untuk masuk ke dalam.  Gelap pada beberapa lorong. Jalan kena hati hati. Banyak tangga kayu. Dinding yang dipenuhi ukiran patung patung.  Nasihat sahabat seorang ustaz, banyak baca ayat Kursi dan 3 Qul. Ya Ustaz. Pendinding bagi kita orang Islam.

Kami tak dapat pergi jauh sebab hujan rintik mula turun.  

Encik Nasir ajak kami ke kuil di mana pengambaran filem Tomb Rider dibuat.  Sampai di hadapan tempat tersebut, hujan turun dengan lebat.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...